Monday, February 2, 2009

Aku demamlah pulak..

Alhamdulilah segala urusan pengebumian pakcikku berjalan lancar tanpa halangan meskipun sebelum Asar tadi hujan turun sekejap. Sejuk hati melihat ramai yg sudi menziarahi serta memberi penghormatan terakhir & bersama2 menyembahyangkan jenazah. Paling menyejukkan hati along turut pulang. Dia dan adikku diantara yg mengusung jenazah hingga ke liang lahad.

Badan aku dah mula demam. Hidung dah tersumbat, tekak pun dah perit semacam. Rasa macam nak kena asthma pun ada. Nasib baik ubat Asthma Fakhri ada, aku pun amik sebijik & telan. Sekarang ni, badan pun dah start menggigil. Sebab tu aku memang tak suka makan pil comel yg colour pink tu!...

Hubby call sekejap tadi membuatkan airmata aku meleleh. Bukannya ape, aku takut tetiba tgh malam aku sesak nafas, saper yg nak hantar aku p hospital? Ayah duty malam ni. Along dah balik, Oli pun dah hilang..... Yg ada anak2 & ibu. Dorang bukannya boleh drive.....

Agaknya aku terlalu byk menangis siang tadi sampai demam2 & hampir nak kena asthma. Nampaknya, aku dah kena lelapkan mata sebab penangan pil comel tu dah sampai ke tahap maksima!

Oh ya, mlm ni ada bacaan Yassin kat rumah arwah. Aku tak dapat nak pergi dgn keadaan yg semput macam ni. Insyaalah, malam ni masih ramai tetamu yg sudi membacakan Yassin buat arwah pakcikku yg baik hati tu.....

Semoga arwah ditempatkan dikalangan insan yg beriman. Tak sangka arwah pergi dlm usia 69 tahun. Sesungguhnya ajal maut memang ditangan Tuhan. Soal umur bukan perkara utama. Baik muda ataupun tua, bila tertulis masanya kita akan kembali, maka kembalilah kita kepadaNya. Seperti sahabatku Efat yg telah pergi lebih awal ketika usianya baru mencecah 31 tahun.

Al-Fatihah buat mereka2 yg telah pergi....

No comments:

Post a Comment