Sunday, February 1, 2009

Azam

Salam buat semua.

Dimulakan dgn bismillah & melangkah masuk dgn kaki kanan. Ku mengharapkan kedamaian & kesejahteraan akan senantiasa singgah & kekal diteratak baru ini.

Semakin bertambah usia, semakin berkurangan azam yg aku kumpulkan pada tahun baru. Meski January sudah berlalu, muncul pula February yang singkat, azamku tetap satu. Aku ingin mengekalkan kebahagiaan dlm hidupku. Bukan bermakna aku tidak pernah mengecapi nikmat bahagia ataupun sudah tiada azam. Memadailah jika sebelum ini azamku sekadar ingin tukar itu ini yg serba baru. Dari brg milik peribadi, brg2 rumah serta kereta baru, semuanya telah aku tulis dlm azam baruku yg lepas2. Alhamdulilah, meski tidak semua, kebnyakkannya telah dapat aku perolehi.

Jika zaman sekolah pula, azamku sekadar ingin menjadi pelajar yg lebih baik & dpt boyfriend yg hensem kat tempat tuisyen (miang sikitlah masa dolu2). Lepas tu, berderet kat dlm diary aku tulis senarai brg2 yg aku nak beli sepanjang tahun. Azam kan? Maknanya azam aku nak dptkan benda2 tulah.... Seingat aku, sampai Form 5, satu list yg tak pernah tinggal dari senarai adalah Jam tangan Swatch. Kenapa aku minat sgt dgn jam Swatch tu aku pun tak tahu. Kalau nak diikutkan, masa dpt duit elaun buat persembahan hari merdeka (masa form 4) aku dah boleh beli. Mungkin masa tu aku dah pandai nak menggatal, makanya kain baju lebih penting dari jam. Dapat jer duit (seratus lebih dah byk time tu!!) aku, Syasya & Liza bershopping sakan kat Petaling Street (PS adalah syurga shopping time tu!... hehehe). Sudahnya sampai sekarang aku tak beli2 jugak jam Swatch tu. Nasib baik aku tak carry forward senarai tu sampai sekarang. Nasib baik jugak aku tak minta kat hubby jam swatch sebagai hantaran dulu!!!... hehehe....

Zaman dah berubah, status pun dah berubah. Makanya, cara berazam & menunaikan azam pun dah berubah la kan?.... Tapi azamku tidak berubah. Aku ingin bahagia & terus mengecap bahagia hingga ke hujung nyawa.

Kenyataannya aku adalah aku. Semoga kebahagiaan yg melingkari akan terus berkekalan demi kesejahteraan putera2ku yg tersayang..... Amin

No comments:

Post a Comment