Wednesday, March 11, 2009

Aku tak minum NESLO!

Tadi, Amirul tanya dgn aku nak minum "Neslo" tak. Aku terkedu sekejap dgr perkataan "Neslo" yg sudah agak lama aku lupakan. Beberapa saat kemudian, aku ckp dengan dia aku dah lama tak minum "Neslo". Dia tanya kenapa. Aku jawab, arwah temanku suka minum "Neslo". Semenjak kehilangan arwah, aku dah tak minum "Neslo". "Neslo" hanya membuat aku terkenang akan arwah.

Kemudiannya, malam ni aku ke pasar malam. Bertemu pula dengan ibu dan anak arwah. Sekali lagi aku terkenang dia. Tak sangka, anak arwah akan menduduki peperiksaan UPSR tahun ni. Kasihan anak itu, tak sempat lagi berkongsi segalanya dgn ibu tercinta.

Memangdang wajah anak itu, hati aku jadi sayu. Senyuman & gayanya persis arwah mummynya. Walau dia selincah arwah, aku tahu anak itu byk persamaan dgn arwah. Pastinya kini anak itu menjadi penawar segalanya buat ibu arwah sendiri.

Siapa sangka si lincah di dalam kelas yg selalu menggamatkan suasana kini sudah tiada lagi. Hampir 3 tahun dia sudah meninggalkanku. Yang tinggal hanya secebis kenangan yg pernah dikongsi bersama. Pemergiaannya menyedarkan aku betapa kematian memanggil tidak mengira umur dan waktu. Dia masih muda, namun Tuhan sudah menjemputnya kembali. Semoga dia ditempatkan dikalangan insan2 yg beriman dan bertaqwa.

Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment