Tuesday, March 31, 2009

Dia

Dia, insan pertama yg bertakhta...
Dia, insan pertama yg kucinta...
Dia...........

Aku suka lagu DIA dendangan Fauziah Latif. Lagu tu menyentuh rasa & selalu buatkan aku teringat DIA. Heheee.....

Pagi ni secara kebetulan aku terserempak dgn dia (setelah bertahun2 tak bersua).... Sentul tu kecik aje, tapi memang susah sangat kami ni nak terserempak. Aku ingatkan dia dah berhijrah ke tempat lain. Tapi alih2 pagi ni, sewaktu lampu isyarat berwarna merah & police traffic menjadi "patung kertas" disimpang itu, aku terlihat dia.... Dia yg berada di dalam kereta Wajanya. Ah, benarkah dia yg disebelah aku tu?.... Cermin kereta aku yg terbuka separuh aku turunkan lagi utk memastikan benarkan itu dia. Sah! memang dia... Dia memandang aku, aku menjeling dia..... Kemudian, bibir aku jadi kaku sedangkan dia sudahpun menghadiahkan senyuman. Untuk akukah senyuman itu ?.... Kenapa aku dan dia clash dulu ye?..... Sebabnya along aku tak suka dia!!!!!....... waaaaaaaaa....

Sesekali terjumpa kekasih lama memang dlm keadaan stress memang seronok. Sekurang2nya aku boleh menggamit kenangan indah dimasa lalu. Walau zaman tu orang kata kalo bercinta dipanggil Cinta Monyet, namun kenangan indah itulah yg bisa membuatkan aku tersenyum pagi ni, walaupun sorang2....

Agaknya ada beberapa pemandu lain yg menganggap aku "gila" bila tgk aku senyum sorang2. Sudahlah tu, sampai kena horn dek kereta belakang!... Padan muka aku.... Jiwang lagi pepagi.....

Sham... lama betul tak jumpa yek??..... (Aku cakap sorang2 ajer dlm kereta...hehehe....)

2 comments:

  1. lawaklah kak maya..hehe..hmm..mmg nostalgia kan kalau jumpa ex bf..teringat ker memori daun pisang??wakakak..intan sampai sekarang tak pernah jumpa lagi..terserempak pon tak pernah..dalam hati harap kami takkan terjumpa lagi sampai bila bila..bila teringat jadi benci lak..huhuhu

    ReplyDelete
  2. x bf yg ni tercalon dlm kategori akak nak jumpa semula.... kalo x bf yg mcm musibat tu, x jumpa pun x per...
    Dgn yg ni,... memori daun pisang + bawah pohon bambu lagi!!!..... Pergh.... teringat zaman dolu.... asyik 3x

    ReplyDelete