Wednesday, April 1, 2009

April Fool!!!

Kejadian berlaku beberapa tahun dulu.... (Kisah benar tau!)

2 org sahabat baik sedang menuju ke library sewaktu sesi persekolahan pagi dah tamat. Sebelum masuk dlm library, A berbisik kpd B....

A : Abg *** nak jumpa ko pkl 3 kat kedai dia...

B : Aku puasalah.... Penat nak jalan kaki g kedai dia
(jawab si B sambil tersipu malu)

A : Tak per, aku teman. Kita jln pelan2....
(A memujuk perlahan)

B : Abg *** nak apa agaknya?

A : Tak jumpa mana tahu. Dah jumpa baru tahu....

Pukul 2.30 petang A & B berjalan kaki dari sekolah menuju ke kedai Abg ***. Cuaca agak panas. Kesian kat B, tapi A buat muka bodoh sambil sesekali meneguk Coke yg dah tinggal separuh. Sesampai di kedai Abg ***, pintu tertutup rapat. Ada notis ditampal....

APRIL FOOL!!!!!
Si B terus menerpa ke arah A dgn rasa geram. Dicubit lengan A berkali-kali bagi meluahkan rasa geram & sakit hati. Kemudiannya dgn selamba si B terus meneguk air Coke ditangan A yg masih berbaki.
A : Wei, kata posa?
B : Aku jalan penat2 nak jumpa Abg ***, alih2 kena April Fool. Tunggu turn ko pulak
next year!!!..... Bengong punya kawan....
A : Sorry,.... aku rancang dgn Abg *** sejak last week. Esok ko jumpa dia, debik dia
sekali. Bukan salah aku sorang.....
Itu kenangan lama, masa zaman sekolah dulu. Aku mengaku memang aku "sikit" nakal sebab suka kenakan sahabat baik kesayangan aku. Tapi lepas tgk dia minum air Coke aku, aku rasa bersalah sebab dah membuatkan dia membuka puasa sebelum sampai waktu berbuka. Padahal time tu we all bukan budak kecik yg baru nak belajar puasa setengah hari, tapi dah Form 4!!!!... Jahatnya aku.....
Tadi sebelum aku g kerja, aku ingatkan fazly supaya dia berhati2. Aku takut dia terkena usikan bodoh pada APRIL FOOL ni. Risau gak aku kalo dia terkena usikan yg melebihi batasan yg mungkin boleh mencetuskan pergaduhan... Eei, risau aku. Mana tidak nya, sebab masa sekolah dulu memang aku suka usik member2 bila time April Fool. Pernah aku pulak yg terkena, aku menangis sampai tak ingat dunia!!!.... Wuaaaaaaa.... aku kena dgn siapa?... Biarlah rahsia.... hehehehe....

No comments:

Post a Comment