Wednesday, April 29, 2009

Andai itu takdirnya.....

Hati ini benar2 tersentuh saat memandang seraut wajahnya yg suram. Sememangnya sejak kebelakangan ini kami byk menghabiskan masa bersama, menyoroti keindahan zaman kanak2 & remaja kami. Dia yg aku sayangi kini sdg berdepan dgn family problem. Aku sayang dia & tak sanggup melihat kesedihan yg terpamer diwajahnya. Tapi siapa aku ? Aku hanya seorang sahabat & insan yg paling dekat. Aku bukan suaminya yg begitu tega menyakiti hati temanku itu. Sesungguhnya aku berdoa untuk kebahagiaan dia. Tapi andai takdir Tuhan telah menoktahkan jodoh mereka disini, berdayakan aku untuk menahannya?

Aku akui aku & dia telah lama mengaku saudara. Sedih dia, terlukalah aku, gembira dia, tersenyum jugalah aku. Apa yg aku kesalkan disaat dia dirundung duka & nestapa, tiada sesiapa keluarga terdekat yg sudi menghulur tangan. Kadangkala aku lihat dia terkapai2 sendirian mencari erti bahagia. Senyuman dia beberapa hari ini sekadar dipaksa2, sedangkan gelora dihati hanya dia seorang yg mengerti.....

Buatmu sahabatku, apa jua ketentuanNya terimalah dgn hati yg tabah. Andai perpisahan itu takdir dariNya, kuatkanlah semangatmu demi kebahagiaan mendatang. Aku tetap disini, akan menemani dirimu, memberi kekuatan & sokongan seadanya.

"Aku sayang kau. Kita tak ade sesiapa... Kau ada aku & aku ada kau.........." Itulah yg selalu kami ucapkan bila ada diantara kami yg sedang terluka hatinya....

No comments:

Post a Comment