Saturday, April 25, 2009

Jogging

Lama betul tak g jogging. Pagi ni aku n Faris g la Tasik Titiwangsa. Fazly pepagi dah lesap, nasib baik la ada Faris, ada gak aku kawan nak g jogging. Badan pun rasa dah berat mcm kontena kat port klang tu. Kekononnya nak jugak la buat 2-3 pusingan (mcm dolu2!). Tapi baru 1/2 round, dada aku dah rasa sesak. Singgah jap kat playground. Melayan Faris pun peluh keluar gak tau! Kira bakar kalori gak kan?... hehehe... Tapi kesian la kat Faris, tak de geng nak main mcm selalu.

Tetiba aku ternampak neighbour lama aku. Dia bawa anak dia yg debab & comel, Daniel. Dapat gak Faris kawan. Tak der la boring anak aku tu. Berpeluh sakan dia berlari sana sini dgn abg Daniel dia. Akak x-neighbour aku ni siap tanya petua macam mana aku kuruskan Faris. Apa nak jawab ye? sebab tak de petua. Apa yg aku tahu, Faris kurus sebab hubby buang botol susu. Bila dah tak de botol, Faris tak nak minum susu & kurang makan nasi. Kalau ada botol, boleh dikatakan 4-5 botol dia minum susu dlm masa 1 jam. Bayangkan susu Enfagrow 3+ tu aku kena beli 4 tin sebulan utk Faris!!... Berat dia pun lebih dr 30kg masa umur dia 5 tahun.... Tgk Daniel tu buat aku geram, rasa nak cubit2 badan dia. Montel... mana taknya berat dia 64kg (umur 8 tahun)....fuh dasyat!!!!....

Dekat 9.30 a.m kami dah balik rumah. Faris terus tersadai... Penat betul dia..... Sudahnya kalori dia yg byk terbakar dr kalori ibu dia....Mcm mana ibu dia nak kurus pulak ye??... hehehe

No comments:

Post a Comment