Thursday, April 16, 2009

Sepanas MATAHARI

Kalaulah hati ini kaca, pastinya sudah pecah berderai dgn herdikan yg bagai kilat memancar telinga aku. Salah akukah? Aku berani menafikan krn segala itu bukan silap aku. Aku mengutip sampah orang dan membersihkan kotoran yg ditinggalkan sementara dia berehat panjang bersama orang baru....

Sememangnya hati ini umpama kerak nasi,... lembut kala disiram pujukan manis yg bagaikan titisan embun pagi melenyapkan segala rasa marah yg terpendam.

Aku tahu bukan niat sebenarnya nak melepaskan segala kemarahan kpd aku. Dia juga stress. Tapi stress dia tidak seperti aku...... kerna dia masih punyai masa utk memukul bola golf ditgh padang sedangkan aku terus2an berperang dgn fail2 bongok kat opis ni!!!....

Hati ini sudah jadi panas bagai MATAHARI bila aku menyedari sampah2 itu masih belum berkurangan meski esok sudahpun hari JUMAAT!!!!!.......

2 comments:

  1. Sabar je la Maya... Sampah2 bodoh ni kadang2 memang mnyesakkan kepala otak... aku pun tgh stress ni.... huawaaa

    ReplyDelete
  2. aku nak panggil ALAM FLORA tlg aku clearkan sampah sarap ni..... moh le kita lancarkan mogok STRESS!!!!....

    ReplyDelete