Sunday, April 19, 2009

Terapi stress (versi aku tersendiri)

Semalam ditemani sahabat sejati aku, Liza, kami menjelajah PWTC.... inilah terapi yg paling bagus utk menghilangkan stress aku. Kebetulan Liza juga tgh stress dgn masalah dia tersendiri, makanya kami bersetuju membuang "penyakit" itu ditengah2 ribuan manusia kat pesta buku tu...
Kaki lenguh mengjelajah segenap penjuru dr tingkat bawah hingga ke atas. Dari 1 booth ke 1 booth.... belum lagi kes aku terjerit sebab kaki aku beberapa kali menjadi mangsa dipijak!!.. Tapi semangat mencari bahan bacaan & novel2 yg terhangat di pasaran membuatkan aku x kisah dgn org x de mata yg dah terpijak kaki aku tu..... Ditambah dgn semangat nak jumpa Cik Ebriza yg comey & beberapa novelis yg aku suker!!!.... hehehe....seronok tak dpt nak citer.......
Aku stuck kat Booth Alaf21..... org punye la ramai kat situ, beratur panjang time nak bayor. Tgh sibuk2 cari novel, ternampak pulak anak sedara kesayangan aku. Si boboy ditemani girlfriend dia pun menyinggah kat situ. Dah besor anak sedara aku tu rupanya... Boy,.. bawa anak dara org tu bebaik ye... Cari buku jer, lepas tu terus balik rumah!!... (Ye sangat la tu.....bebudak zaman sekarang ni.......)
Aku sempat beramah mesra dgn Kak Aina & Mimi Afnie kat Booth KarnaDya. Byk gak novel yg aku sambar kat situ.... Aku ckp kat Liza, terapi stress aku baru bermula... hehehe.....
Lepas tu singgah lama sikit kat Booth NBKara...Apa lagi, jumpa la Kak Yati. Kak Lily Haslina & Rose Harissa (opps... Nora Ismail) pun ada kat situ. Tak sangka Kak Lily boleh ingat bila aku sebut nama aku yg glamer tu..... hehehe, thanks Kak Lily atas ingatan. Senyuman K Lily memang sweet!!!....
Sememangnya aku menjalani terapi stressku dgn begitu baik sekali. Kepala terasa ringan, melihat novel2 idaman yg dah berada dlm genggaman. Novel2 itu adalah ubat penahan sakit yg paling mujarab!
Bertemu si manis Ebriza, memang sudah lama diidamkan. Akhirnya kami bertemu dlm kemeriahan. Hari ni pasti menjadi kenangan indah utk diabadikan bersama. Senyumannya memang manis & memikat hati. Keramahannya benar2 menambat jiwa!...
Aku menjalani terapiku dgn begitu sempurna sekali. Senyuman memang tak lekang dr bibir aku. Liza pulak yg asyik menggeleng nengok aku memborong buku sampai x ingat dunia!...
Apa yg pasti,..... aku menjalani terapi membang stress aku begitu sempurna sekali .... Pergi book fair, beli buku2 yg aku suka & bertemu dgn insan yg istimewa......... fuh, bahagia tak terhingga.....

Tapi,... kenangan dgn Cik Ebriza tak berakhir di situ..... Kami ada date lagi mlm minggu tu.... hehehe..... Sessi beramah mesra pulak la kan...... ahaks!..... Sayang u sis!!!...

No comments:

Post a Comment